For Your Pleasure

For Your Pleasure

Saturday, June 15, 2013

Dolce Far Niente

Kto by pomyslal, ze tydzien nierobstwa w domu moze byc tak przyjemny. Jak juz pisalam, dzieki Bogu i Partii nie wyladowalam w podtopionej Europie. Perspektywa opalania sie nago w ogrodku nie ziscila sie, gdyz od poniedzialku do czwartku lalo, a temperatury nie przekraczaja 20 stopni. Chcialabym napisac, ze nadrobilam zaleglosci czytelnicze, obejrzalam kino ambitne tudziez swiatowe i chodzilam na wystawy, ale to nieprawda.Olalam gotowanie, za wyjatkiem rosolu na zeberkach, na ktory wzielo mnie wczoraj. Poza tym wyjadalam jakies resztki z lodowki. Zroslam sie w jedna calosc z tabletem, obejrzalam z milion filmikow, odkrylam kanal milej polskiej pary z Hameryki http://www.youtube.com/user/TheKretka1 . Zaliczylam ostatni odcinek Gry o Tron oraz najnowsza ekranizacje Anny Kareniny, ktora okazala sie co najmniej dziwna. Tworcy nie poczuli specjalnie rosyjskiego klimatu ani tez duszy :) Przybylo mi pare ludkow na fejsa. Musze coraz bardziej uwazac, zeby nie napisac czegos, co mogloby urazic kogos...Pod tym wzgledem Facebook robi sie meczacy i chyba tylko na blogu mam jeszcze wzgledna swobode.

Listonosz przyniosl ksiazke do 'Life in the UK'. Nie moge sie doczekac, aby zlozyc te papiery a nastepnie starac sie o paszport. Niby nic to nie daje, ale jednak...Za pare lat UK moze wyjsc w pizdu z Unii. Jestem pewna ze w koncu postawia szlaban dla nowych imigrantow. Wole sie zabezpieczyc na przyszlosc, a gdyby los mnie rzucil w bardziej egzotyczne lokalizacje, to tez wolalabym jako brytyjski obywatel wyjechac/wyjezdzac, bo Britishness wciaz budzi pewna estyme, w bylych koloniach i nie tylko.

Wyslalam do Open Uni podanie o credit transfer, poniewaz jednak nie dostarczam im szczegolowego programu z kluczowych przedmiotow, jest niebezpieczenstwo, ze guzik z tego bedzie. Jaka zapasc w standardzie nauczania nastapila przez 10 lat na przykladzie mojej uczelni, obecnie udajacej uniwersytet (same uniwersytety w tym Krakowie): na mojej specjalnosci studenciaki maja obecnie 15 godzin wykladow + 15 cwiczen z przedmiotu, z ktorego ja mialam odpowiednio 45 godzin wykladow i 30 cwiczen (czy na odwrot). A dyplomy beda wygladaly tak samo. Tym bardziej jestem zdeterminowana, aby z mojego bezuzytecznego w UK (i tak naprawde wszedzie...) papierka cos jeszcze wycisnac.






2 comments:

  1. Co do fejsbuka - pogrupuj sobie znajomych i potem ustawiaj prywatnosc posta - ja tez nie pisze wszystkiego dla wszystkich. Dub

    ReplyDelete
  2. Genialna mysl, zwlaszcza, ze mam sporo osob z pracy i nie chce, zeby wiedzieli o moich planach, zawodowych szczegolnie.

    ReplyDelete